Luni, 20 aprilie
De ce Time Management?
Te invit la acest atelier pentru a explora împreună noţiunea de Timp şi de Management al Timpului. Vom aborda principalele tehnici şi metode cunoscute de Time Management şi vom vedea împreună care este de fapt utilitatea (sau mai-puțin-utilitatea) lor pentru noi.

Facilitator: Andrei Deușteanu
Din toamna lui 2012 am început să jonglez cu mai multe responsabilităţi şi roluri în paralel. De la simplu student am ajuns acum să fiu student, membru voluntar în ECOTUR, student la Modulul Psiho-Pedagogic şi Student Alternativ. La prima vedere sună complicat să duci atâtea roluri simultan, dar pe parcursul acestor ani am descoperit că auto-organizarea, la fel ca orice alt lucru de pe lume, se învaţă. În 3 ani am folosit multe metode şi tehnici, unele mai utile altele mai puţin utile. Însă mereu am avut o întrebare în minte: „De ce funcţionează sau de ce nu funcţionează ?” Şi cred că am găsit o serie de răspunsuri.
18:30 – 21:30
Luni
20 aprilie
12 participanți
Marți, 21 aprilie
Psihologia pozitivă: Fericirea sub lupă științifică
Cum ar fi să vezi fericirea prin ochii unui cercetător? Ce înseamnă știința fericirii? Care sunt cifrele din spate? Care sunt studiile și conceptele relevante? Acestea sunt doar cîteva dintre întrebările la care vom răspunde în cadrul workshopului… Asta nu înseamnă că vom sta să buchisim și să luăm notițe, ci vom practica acele comportamente care ne stimulează fericirea!

Facilitator: Dea Gospodariu
Am căutat mereu să fac ceva al cărui scop să fie fericirea celor din jur și impactul a ceea ce fac să se traducă prin a contribui pozitiv în viața oamenilor. Am studiat Sociologia timp de 5 ani, iar aici mi-am și dezvoltat pasiunea pentru oamenii și pentru interactiunea cu și dintre ei. M-au interesat mereu corelarile între fenomene, iar când am descoperit câte lucruri se conectează în pshihologia pozitivă… m-a cucerit instantaneu! Acum activez ca Project Manager și trainer în formare la Asociația Inițiativa pentru Fericire.
15:00 – 18:00
Marți
21 aprilie
12 participanți
Cum dezvoltăm echipe performante
Orice echipă trece prin diferite etape de dezvoltare, până în punctul în care ajunge să fie o echipă performantă. Iar această dezvoltare e influențată de mulți factori, printre care nivelul de competență și motivație al fiecărui membru al echipei, dinamica relațiilor din echipă, nivelul de interiorizare al scopului comun, alinierea dintre obiectivele individuale și cele de echipă și tot așa.
Dacă ai avut până acum experiențe de lucru în echipă sau vrei să te provoci pe mai departe cu o experiență de leadership în organizația din care faci parte, te invit să îți iei dilemele cu tine și să ne vedem în Learning House, pentru a învăța împreună despre cum putem dezvolta echipe performante.
Ne vedem acolo!

Facilitator: Corina Angelescu
De aproape 3 ani de zile fac voluntariat și mă implic activ în dezvoltarea mediului ONG la nivel studențesc. Sunt în al treilea an de Voluntari pentru Idei și Proiecte și studentă pentru al doilea an în Universitatea Alternativă. Mă pasionează subiecte precum cultura organizațională, designul experiențelor de învățare și tot ce înseamnă learning & development. De departe, ce îmi place cel mai mult e să lucrez alături de alți studenți și să îmi dezvolt spiritul de echipă. După doi ani în care am coordonat diferite echipe, îți propun să strângem rândurile astfel încât să învățăm împreună despre echipele performante.
18:30 – 21:30
Marți
21 aprilie
15 participanți
Introducere în improvizație
Improvizația este abilitatea prin care îți poți accesa rapid creativitatea, în situații neprevăzute. Improvizația te ajută să-ți dezvolți spontaneitatea, imaginația, intuiția și flexibilitatea, să gândești pozitiv, să capeți încredere în tine și să-ți consolidezi relațiile cu cei din jur. Toate acestea se petrec într-un mediu distractiv, lipsit de concurență, în care fiecare își poate explora latura artistică.

Facilitator: Roxana Vasile
Pe lângă pasiunea pentru germană, fac cursuri de improvizație de un an, am avut și câteva spectacole, însă până acum am fost doar în postura studentului și aș vrea să experimentez și latura de trainer în improvizație.
18:30 – 20:30
Marți
21 aprilie
12 participanți
Miercuri, 22 aprilie
Creativitate – aptitudine sau Atitudine?
Toți suntem creativi. Ești sceptic? Consideri că creativitatea este doar pentru artiști, pictori, designeri? Vino la atelier și îți voi arăta cum creativitatea ține doar de mindset-ul potrivit și este utilă în orice activitate a noastră ca oameni!

Facilitator: Andrei Deușteanu
Încă de mic copil aveam tendința de a crea legături între elemente ce par complet fără legătură pentru a veni cu idei noi inovative. Spre exemplu am descoperit o legătură esențială între modul în care curge un râu, cărți și creativitate. Pe baza acestei legături și a tehnicilor lui Edward de Bono am facilitat cu succes procesul de creație pentru 6 campanii de promovare diferite, dintre care una a câștigat un concurs organizat de cei de la The Public Advisors.
15:00 – 18:00
Miercuri
22 aprilie
12 participanți
German 101 – Introducere în limba germană
În aceste două ore vom învăța lucruri de bază ale limbii germane într-un mod ludic, vom descoperi că germana nu este atât de „urâtă” precum se crede și vă voi oferi sfaturi și modalități de a învăța limba lui Goethe.

Facilitator: Roxana Vasile
Predau germana de 5 ani, atât copiilor, cât și adulților, și doresc ca prin metode ludice să le stârnesc interesul viitorilor studenți alternativi pentru limba germană.
18:30 – 20:30
Miercuri
22 aprilie
12 participanți
Psihologia pozitivă: Fericirea sub lupă științifică
Cum ar fi să vezi fericirea prin ochii unui cercetător? Ce înseamnă știința fericirii? Care sunt cifrele din spate? Care sunt studiile și conceptele relevante? Acestea sunt doar cîteva dintre întrebările la care vom răspunde în cadrul workshopului… Asta nu înseamnă că vom sta să buchisim și să luăm notițe, ci vom practica acele comportamente care ne stimulează fericirea!

Facilitator: Dea Gospodariu
Am căutat mereu să fac ceva al cărui scop să fie fericirea celor din jur și impactul a ceea ce fac să se traducă prin a contribui pozitiv în viața oamenilor. Am studiat Sociologia timp de 5 ani, iar aici mi-am și dezvoltat pasiunea pentru oamenii și pentru interactiunea cu și dintre ei. M-au interesat mereu corelarile între fenomene, iar când am descoperit câte lucruri se conectează în pshihologia pozitivă… m-a cucerit instantaneu! Acum activez ca Project Manager și trainer în formare la Asociația Inițiativa pentru Fericire.
18:30 – 21:30
Miercuri
22 aprilie
12 participanți
Joi, 23 aprilie
Principii de design de experiențe și produse
Atunci când dezvoltăm un proiect avem nevoie să ne uităm mult mai atenti la experienţa pe care o construim…din perspectiva utilizatorului. Fie că este un proiect în ONGs, fie că este proiectul de la birou sau o întâlnire punctuală cu o persoană, tot ceea ce facem poate fi o experienţă cu mult sens dacă-i acordăm atenţia necesară.
Prin atelier o să:
– abordăm concepte ce explorează design-ul de experienţe(experiencing self vs remembering self, piramida cerinţelor în UX)
– construim şi deconstruim experienţe
– analizăm şi dezvoltăm soluţii
Important: conceptele pe care le vom folosi pot fi cu uşurinţă translatate la produse, packaging, software, aplicaţii mobile însă atelierul va fi ancorat în experienţe de zi cu zi. Nu va fi un limbaj tehnic.
Îl recomand celor care sunt la început pe această temă şi vor să exploreze subiectul şi celor care vor să facă proiecte relevante din perspectiva calităţii experienţei pe care o construiesc.

Facilitator: Corina Gheonea
Sunt Learning Designer în Universitatea Alternativă şi sunt pasionată de tot ceea ce înseamnă dezvoltare de soluţii la diverse provocări. Focusul meu este pe creşterea profesională a studenţilor, pe generat experienţe de învăţare şi pe dezvoltat sisteme pentru a face viaţa mai bună “utilizatorilor”(studenţi alternativi, colegi de echipă, profesori alternativi).
Din 2009 am fost voluntar în ASER, loc în care am coordonat proiecte şi am dezvoltat departamentul de HR alături de ceilalţi colegi din organizaţie. Astăzi sunt membru în Advisory Board-ul organizaţiei şi mă bucur să văd oamenii din organizaţie cum cresc.
În acest moment citesc şi explorez mult în zona de #UserExperience #AppleDesign #Simplicity #JonyIve #EconomieComportamentală #DanAriely #ExperienţeCuSens
18:30 – 21:30
Joi
23 aprilie
12 participanți
Arta devenirii: cum ne construim ca oameni?
Unii oameni cred că au puterea să se creeze pe ei înșiși. Ca persoane și mod de trăire. Alții lasă totul pe seama destinului sau pe ceilalți și sistemele sociale din jurul lor.
În cadrul atelierului, vom explora cinci forțe interioare care ne fac să Fim, mai buni, în fiecare zi : (1) Auto-cunoașterea (Eu Sunt), (2) Auto-motivarea (Eu Pot), (3) Auto-disciplina (Eu Fac), (4) Luarea deciziilor (Eu Știu) și (5) Învățarea conștientă (Eu Cresc).

Facilitator: Violeta Caragea
Mi se spune “Vio” și sunt membru co-fondator al Universității Alternative. Din 2003 (primul an de facultate) am descoperit voluntariatul și mi-a schimbat viața. Din 1997, am tot experimentat roluri în educație – începând cu cel de ucenic în liceul pedagogic, ca educatoare sau învățătoare, până la cel de preparator universitar la ASE, timp de 5 ani. Am facilitat peste 400 de ore de training în companii și organizații de tineret și sunt formator de formatori și consilier pentru autonomie în învățare. Cred că educația este instrumentul social cel mai puternic de a construi conștiință colectivă și progres, iar învățarea autentică este ingredientul fără de care educația își pierde sensul.
15:00 – 18:00
Vineri
24 aprilie
12 participanți
Cele 5 „butoane” neuronale care ne ghidează emoțiile
Există o luptă între raţionalul şi emoţionalul nostru de fiecare dată când ne confruntăm cu luarea unei decizii. Cum trecem peste, depinde într-o mare măsură de cum ne înţelegem creierul şi instinctele. Pentru a învăţa cum comunică cele două laturi împreună, vă aşteptăm la un workshop de 2 ore în care:
– analizăm cum funcţionează creierul şi ce impact are asupra emoţiilor;
– discutăm modelul SCARF şi înţelegem cele 5 butoane neuronale care ne afectează comportamentul sau deciziile;
– vom vedea cum putem să lucrăm mai uşor cu emoţiile noastre realizând împreună o strategie.

Facilitatori: Andreea Teodor și Liviu Grandl
Andreea: Studiez comunicarea și sunt pasionată de când mă știu de psihologie, mai exact de felul în care oamenii simt și dau sens emoțiilor lor. Cred că autocunoașterea este primul pas spre dezvoltarea personală, dar și profesională și mi-ar plăcea să ajut cât mai mulți oameni să înțeleagă cum să trăiască în armonie atât cu partea lor rațională, cât și cu cea emoțională.
Liviu: Sunt student UA de 2 ani. În primul an am trecut prin aproape toate procesele de autocunoaştere ale Universităţii, aşa că acum vreau să dau mai departe. Consider că totul pleacă de la noi, şi atunci când ne împrietenim cu „eu”, lucrurile sunt mai uşoare. Educaţia şi trainingul le-am descoperit în 2010. Apoi a urmat o perioadă în care am învăţat să fiu participant. Uşor-uşor, am trecut pe scenă, construind împreună cu participanţii tot felul de experienţe de învăţare. Aşa am ajuns să fiu trainer pentru UA şi AIESEC, să lucrez într-o companie de training sau să construiesc prin ÎnvațăSă workshopuri practice împreună cu cei care voiau să fie „profesori”.
18:30 – 21:00
Vineri
24 aprilie
12 participanți
Introducere în improvizație
Improvizația este abilitatea prin care îți poți accesa rapid creativitatea, în situații neprevăzute. Improvizația te ajută să-ți dezvolți spontaneitatea, imaginația, intuiția și flexibilitatea, să gândești pozitiv, să capeți încredere în tine și să-ți consolidezi relațiile cu cei din jur. Toate acestea se petrec într-un mediu distractiv, lipsit de concurență, în care fiecare își poate explora latura artistică.

Facilitator: Roxana Vasile
Pe lângă pasiunea pentru germană, fac cursuri de improvizație de un an, am avut și câteva spectacole, însă până acum am fost doar în postura studentului și aș vrea să experimentez și latura de trainer în improvizație.
18:30 – 20:30
Vineri
24 aprilie