13 februarie 2013, acelaşi etaj, tot Learning House, de data aceasta Oana Ţoiu ne vorbeşte despre prezent şi despre ce poţi face concret în România astăzi, despre antreprenoriatul social.
Mama ei și-ar fi dorit ca Oana să aibă o meserie ce poate fi descrisă cu ajutorul unui singur cuvânt – doctor, profesor, avocat. Zis şi făcut, Oana este în prezent Executive Director la KCMC (K Consulting Management and Coordination). A lucrat în ultimii 6 ani în dezvoltare organizaţională şi campanii de comunicare, într-un mix complementar de societate civilă şi mediu privat.
A fost preşedinte în AIESEC, PR & International Speakers la TEDxBucharest în 2010 şi Communication Expert la Agenţia de Monitorizare a Presei şi campania Guvernului României S.P.E.R. Printre zonele Oanei de expertiză se numără dezvoltarea organizaţională, trainingul şi facilitarea, crearea şi managementul campaniilor de comunicare, designul de eveniment, interculturalitatea.
Antreprenoriatul social e o modă în România, e un subiect “trendy”, dar ne spune ea – mai mult din vorbe, nu şi din fapte. Sunt prea puţine organizaţii în România care chiar să funcţioneze ca antreprize sociale.
Cu toate acestea, România este un loc fertil pentru antreprenoriatul social. Nu suntem nici lumea a treia – un loc în care să fie chiar atât de multe probleme fundamentale de rezolvat, nu suntem nici în cel mai defect dintre sisteme, dar nici în “lumea întâi”. Mulţi oameni din România au o dorinţă de schimbare, de a fi mai bine – iar atitudinea asta stă la baza oricăror iniţiative sociale.