was successfully added to your cart.

Cart

Spune-mi ce obiceiuri ai, ca să îți spun cine ești

Toată lumea a căzut de acord în privința obiceiurilor. Dacă părerile sunt împărțite când vorbim despre caracteristicile unui om de succes și ce trebuie să faci ca să ajungi ca el, rutina zilnică este pe lista de must-do a oricărui cercetător, coach, terapeut, profesor sau mentor.

Care e lucrul pe care tu îl faci zilnic și te definește ca persoană? Ai ajuns întâmplător aici sau a fost un efort susținut la început?

Ei bine, dacă vrei ca viața ta să arate într-un anume fel, ai nevoie ca în fiecare zi să faci măcar o acțiune care să te aducă mai aproape de ceea ce îți dorești pentru tine. Nu te vei teleporta ca prin minune și nu te vei transforma în persoana visurilor tale doar pentru că stai și visezi la asta înainte să adormi. Dar poți ajunge acolo făcând câte un pas pe zi în direcția aia.

Care e visul tău?

Vrei să fii cel mai provocator și înțelept coach din România? Citește 20 de minute pe zi din cărțile celor care deja fac asta de mult. Vezi ce strategii folosesc și cum privesc ei omul ca ființă. Aplică asta în viața ta, susține-i pe oamenii din jurul tău, caută tu susținere de la ceilalți. În fiecare zi.

Dacă îți dorești să fii un om fericit gândește-te care sunt lucrurile care te fac fericit și transformă-le în obiceiuri zilnice. Începi cu unul mic și cu timpul integrează cât mai multe acțiuni care la sfârșitul zilei te vor face să te simți un om împlinit.

Dacă îți dorești să devii cel mai bun într-un domeniu, sau doar să dezvolți o aptitudine, fă zilnic un pas în direcția aia printr-o acțiune definită, simplă și clară care să îți fie ușor de realizat.

Acțiunile pe care le facem cel mai des, sunt cele care ne transformă și apoi ne definesc.

Cum acționezi?

1. Plănuiește, eșuează, adaptează

Hai să stabilim ceva de pe acum ca să nu ai motive pe parcurs să renunți de tot: la început vei eșua, vei da greș, vei uita, amâna, inventa o scuză, o întâlnire, orice lucru care să te țină din a duce la bun sfârșit acea mică acțiune zilnică. Nu e nimic rău în asta, ci e ceva normal. Așa face mintea noastră dragă pentru a rămâne în status quo, căci ei îi este frică de schimbare. Ce poți face tu este să te adaptezi, să păstrezi direcția, însă să schimbi tactica. Poate nu e bună ora pe care ai stabilit-o inițial pentru a citi, poate chiar ai ceva de făcut atunci, și mintea e mult prea preocupată ca să acorde atenție unei cărți indiferent de ce scrie acolo și cine e autorul. Poate sala de lectură sau de fitness chiar e prea plină și atunci ai nevoie să te gândești la un alt loc în care să îți duci obiceiul la bun sfârșit. Fii atent la nevoile tale și nu te călca pe coadă mai mult decât deja o faci. Fii prietenul tău cel mai bun.

2. Simplifică și fă să fie ușor de realizat

Hai să mai stabilim ceva: acel lucru, oricât de mic pare, contează foarte mult. Poți spune despre o cărămidă că este mică și nesemnificativă în comparație cu o casă întreagă, dar casa toată e făcută doar din cărămizile acelea mici așezate unele peste altele. Așa e și cu acțiunea aceea mică, care încet devine obicei, și apoi te schimbă pe tine. E ușor să amâni ce ți-ai propus să faci azi pentru că nu pare să facă o diferență mare în transformarea ta, însă ai grijă să nu ajungi să amâni cu săptămânile și apoi cu lunile. Asta mă duce la al treilea punct.

3. Focusează-te pe practică, nu pe performanță.

Unul din motivele care s-ar putea să te țină din treabă e gândul că nu ești suficient de bun și atunci, well, la ce bun? Repetă cu mine: vreau doar să practic, vreau doar să practic. O să îți iasă super bine într-o lună maxim. Acum e normal să fie desenul strâmb, să alergi încet pe bandă și pe bicicletă, să ai pierderi de ritm în timp ce cânți și dansezi, să nu înțelegi nici tu ce voiai să zici în paragraful ăla din articolul mult trudit, să dai rateu cu viewurile și reach-ul în online. Acum doar înveți, și când înveți rezultatele sunt ciudate, de neînțeles și, cel mai important, irelevante. Pe tine te interesează acum doar să exersezi, să îți dezvolți mușchiul creierului, mâinii, picioarelor, să îți exersezi ochiul de observator, urechea să prindă informația cea mai prețioasă din voce și cuvinte. Ai răbdare, vei ajunge unde ți-ai propus cu exercitiu zilnic.

Alegeți obiceiul potrivit!

Acum ia-ți 5 minute să te imaginezi peste câți ani vrei sau ai nevoie tu. Ai nevoie de o imagine cât mai clară ca să poți ajunge acolo. Deseneaz-o dacă poți, scrie o compunere despre tine în locul acela, descrie-l cuiva.

Care e cel mai mic lucru care să te ducă acolo și care acum îți este la îndemână? Ceva care să dureze nu mai multe de 10 minute.

Fă-l chiar azi!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.