E un subiect tehnic, deci e mai degrabă potrivit studenților cu o gândire logico-matematică ce văd relațiile cauză-efect ușor și care nu se sperie de numere.
Un studiu de la McKinsey vorbește despre evoluția masivă a fenomenului Big Data, iar ideea de bază este că în viitorul apropiat inovația se va baza extrem de mult pe analiza și înțelegerea datelor. Companiile vor avea nevoie din ce în ce mai mult de oameni care să înțelegă ce spun numerele, așadar în zona aceasta sunt și job-uri de viitor destul de bine plătite.
Altfel spus – informație poți găsi peste tot, însă cum extragi un sens din ea? Statistica vine în ajutor. Poți să-ți pui în funcțiune gândirea antreprenorială și să monetizezi activitatea asta în fel și chip.

Prof’-ul alternativ
Vlad Atanasiu sau Vladi este fondator al Universității Alternative și momentan consultant în Process Improvement & Product Development.
Pentru Vladi, datele și numerele sunt un mod de a crea sens din complexa lume din jur – un soi de Hard Evidence. Chiar dacă nu sunt singurul mod de a înțelege lumea, pentru el ăsta e unul din cele mai interesante.
Vlad este foarte pasionat de învățare și are o mulțime de povești faine. Printre ele se află și acest TED Talk de-al său despre antreprenoriat, presărat, bineînțeles, cu numere și cu întrebări care te pun pe gânduri.
Structura cursului
Deși este un curs de statistică, acesta nu este curs de calcul, deci vom folosi softuri care să realizeze calcule, noi însă trebuie să înțelegem ce ne spun acele rezultate.
Așadar, învățăm despre:
- Statistică Descriptivă – ce indicatori folosim pentru a rezuma și descrie anumite date?
- Statistica Inferențială – cum folosești ecuații matematice simple pentru a descrie evoluția unui fenomen în timp? Care e diferența între cauzalitate și corelație? Cum îți dai seama că rezultatele pe care le obții sunt pe bune și nu variații aleatorii (aka Hypothesis Testing)?
Iar cea mai frumoasă parte este că vom folosi date reale și vom vedea ce informații putem extrage din ele!
Studenții alternativi participanți la acest curs:

Adelina Cristescu
Vicepreședinte Resurse Umane @ Clubul de Turism şi Ecologie ECOTUR

Alexandru Băzăvan
HR Process & Design Specialist@Misys

Andrei Deușteanu
Junior Business Process Analyst@Emag

Antoaneta Bartoș
Monetization Marketing Assistant @ Gameloft Romania
Cristian Badea
NOC Engineer @ Vodafone Romania

Cristian Hâldan
Enthusiast Brand Manager @ Henkel

Denisa Fleșner
Consilier și psihoterapeut

Elena Cobianu
Cofondator și Managing Partner @ Decadoo

Elena Ionescu
Voluntar @ BEST Bucharest

Laura Gherna
Demand & Supply Trainee @ Nestlé

Liviu Grandl
Trainer @ AIESEC Bucharest

Maria Covaliu
Studentă @ Universitatea Politehnică

Mona Toma
Fairy @ Saga Kid

Ovidiu Condurache
Restart în educație

Ovidiu Humeniuc
Marketing Executive @ Biciclop

Sorin Gornea
Software Developer @ IBM Romania

Tudor Popescu
Application Administrator Technician @ Orange Romania