Indiferent de formă – cuvinte, imagini sau film – în NewMedia School studenții dobândesc abilități care ajută la transformarea unei idei într-un mesaj și la transmiterea lui către publicul potrivit. Cum se întâmplă acest lucru?

Studenţii funţioneaza ca o agenţie de creaţie nişată pe campanii sociale şi primesc lunar  briefuri reale de la ONG-uri pe care le soluţionează cu idei creative

Ce înveți?

1. Discover the Playground

Îţi cunoşti colegii cu care vrei lucra un an de zile, vezi cum funcţionează o agenţie şi iţi setezi borne kilometrice pentru lucrurile pe care vrei să le înveţi.

În această etapă primele abilităţi pe care le antrenăm sunt:

  • Gândirea creativă: de unde vin ideile, ce metode să foloseşti
  • Research: care sunt paşii pe care să-i urmăreşti într-un research
  • Gândirea critică: un tandem între arta de a pune întrebări şi analiza informaţiilor din mai multe perspective

2. Challenge Reality

Challenge Reality este etapa în care îți aprofundezi învățarea prin cursuri și ateliere, iar apoi aplici lunar pe briefurile pe care o să le rezolvi împreună cu echipa ta.

Fiecare brief va fi spart în experiențe educaționale de tipul atelierelor, care te vor ajuta în soluționarea acestuia. La finalul fiecărui brief vei susține un pitch în fața clientului și vom vedea dacă ideea propusă va fi implementată mai departe.

Poate te întrebi “De ce campanii sociale?”

Credem mult în ce fac ONG-urile din România şi de multe ori când vine vorba de comunicare, nu există resurse umane. Este un context foarte bun prin care putem să aplicăm lucrurile pe care le învăţăm şi în acelaşi timp să susţinem cauzele cu impact social.

3. Celebrate the Playground

Mai ţii minte borna kilometrică din prima etapă în care ţi-ai setat ce vrei să înveţi anul acesta? Celebrate the Playground este momentul în care ne uităm la procesul nostru de învăţare, primim validare din partea profesioniştilor pe baza competenţelor dobândite şi a portofoliului pe care l-am construit.

Competenţe pe care ţi le poţi valida cu ajutorul portofoliului:

  • Digital Marketer
  • Junior Brand Manager
  • Graphic Designer

Ce faci după?

Pe parcursul experienței din UA și NewMedia School, vei aduna un portofoliu relevant în comunicare și marketing digital și vei ști mai bine care îți este direcția și ce vrei să faci în acest domeniu.

  • pleci la drum cu un portofoliu de proiecte în care te-ai antrenat;
  • duci la următorul nivel un rol specializat într-un departament de marketing dintr-o companie mare;
  • te ocupi de comunicare într-un start-up sau într-o organizație mică sau medie;
  • devii freelancer în comunicare și lucrezi cu mai mulți clienți pe diverse proiecte;
  • lucrezi într-o agenție în departamentul pe care ai ales să te dezvolţi;
  • de ce nu, îți creezi propriul butic de creație sau propria agenție cu tineri cu care ai descoperit în comunitate că vrei să lucrezi;

Oamenii NewMedia School

 O parte dintre studenții UA pasionați de comunicare și marketing sunt:

Laura Câtea

Laura Câtea

UX/UI Designer @ 4ideas Interactive Agency

Andrei Lasc

Andrei Lasc

Creative Director @ Cu substrat Advertising; Writer @ Poevie.ro

Claudiu Florescu

Claudiu Florescu

Marketing Wizard @ HR Enterprise Balkan

Bianca Crăciunescu

Bianca Crăciunescu

Social Media Coordinator @ Oxygen Public Relations

Raluca Frumușelu

Raluca Frumușelu

Brand Marketing Coordinator My Coke @ Coca-Cola Hellenic

Lucian Iovu

Lucian Iovu

Production Assistant @ Saga Film

Diana Matache

Diana Matache

Fotograf @ Freelance

Ema Barbă

Ema Barbă

Former Marketing & PR Specialist @ Teach for Romania; Authorised ANC Trainer @ Institutul Român de Training; Certified ThetaHealing Practitioner

Mugur Dobre

Mugur Dobre

Graphic Design @ Freelance

Maria Tătaru

Maria Tătaru

Specialist Marketing @ Autonom Rent-a-Car

Senia Menadi

Senia Menadi

Brand Manager @ Senia Music

Beatrice Grigore

Beatrice Grigore

Designer Automatizări Grafice @ Avery Dennison

Elena Munteanu
Elena Munteanu PR Executive @ Pi2

La început, New Media School a însemnat pentru mine o oaza imensă de cărți, ateliere, cursuri și discuții cu oameni care mai de care mai iscusiți într-ale comunicării, marketingului sau advertisingului. Pentru mine a contat foarte mult să văd că există în România un loc în care oamenii cred cu atâta tărie unii în ceilalți încât pun ”mână de la mână” ca să facă lucrurile să se-ntâmple – pentru tine! Și la urma urmei, nu asta înseamnă să simți că aparții de o comunitate cu adevărat?

Bianca Crăciunescu
Pentru mine, comunitatea NMS este locul unde experimentez, învăț de la profesioniști și unde caut contexte pentru a mă dezvolta. Este despre curaj, (re)descoperirea pasiunii pentru Social Media și inspirație. Pentru mine, cea mai recentă sursă de inspirație a fost Vlad Tăușance, invitatul nostru din NMS. De la el am luat o lecție importantă, aceea că o campanie de promovare câștigătoare este cea care nu-și subestimează niciodată publicul.
Andra Berila
Am intrat în Universitatea Alternativă în ultimul an de la facultatea de Regie FILM, UNATC. Îmi era clar că pasiunile mele se învârt în această sferă, doar că nu ştiam concret ce mi se potriveşte mai bine. După un an în care am avut ocazia să-mi aleg cursurile, training-urile şi experienţele de învăţare care erau relevante pentru dezvoltarea mea, m-am hotărât să-mi deshid un studio de animaţie, o idee pe care o aveam de ceva timp. Am intrat cu această idee în Incubatorul de Afaceri şi într-un an mi-am deschis primul meu start-up, Skeptic Dog Animation.
Diana Matache
Diana MatacheFotograf
Pentru mine au trecut aproape 3 ani de Universitatea Alternativă și e al naibii de provocator să încerc să fac un rezumat. Dar dacă e să mă limitez doar la un cuvânt, acela ar fi „fotografie". Azi, timpul și energia mea se împart între proiectul personal ALL, care combină fotografia cu partea asta de a fi atent(ă) la tine, freelancing fotografie, aventura în Mongolia în cel mai mare raliu caritabil cu alți 4 prieteni, iar Universitatea Alternativă care a devenit “acasă” pentru mine.

Cine creşte comunitatea de creativi?

O parte dintre experții care susțin cursurile și atelierele din cadrul NewMedia School sunt:

Victoria Dinu

Victoria Dinu

Student Engager @ Universitatea Alternativă

Cristian Lupșa

Cristian Lupșa

Editor @ Decât o Revistă

Sergiu Bică

Sergiu Bică

Freelancer - Branding, Copywriting, Creative Direction

Daniel Draghici

Daniel Draghici

Managing Partner @ SCALA Events, Managing Partner @ Color & Managing Partner @ The Fresh

Laurențiu Ion

Laurențiu Ion

Founder @ SUBCAPITOL; Marketing Team Lead @ IBM

Mihai Bonca

Mihai Bonca

Founder @ Brand Architects

Tedy Necula

Tedy Necula

Creative Director @ The Handicapped & Film Producer @ Inspirational Filmmaking

Află mai multe și despre celelalte comunități de practici: