Din cauza amazon-ului, a vulcanului şi a doamnelor de la poştă, cărţile lunii aprilie – comandate la jumătatea lunii martie – s-au transformat din păcate în carţile lunii mai. Din fericire au ajuns în sfârşit şi sunt gata să circule între membrii comunităţii. Iată care sunt cărţile votate pentru luna aceasta:

Argumentele cu care aceste cărţi au fost susţinute pe grupul de discuţii:

1. First, Break All the Rules: What the World’s Greatest Managers Do Differently

E pe locul 1 la cărţi de HR recomandate de about.com. Am citit în reviews şi scrie despre calităţile unui workplace, studiind 80.000 de manageri, uite review:

” This is a well researched book. The authors arrived at their conclusions after analyzing data collected by Gallup over 25 years – using an impressive sample size of 80 thousand managers and 1 million staff from 400 companies. Gallup has used its expertise in survey research to link employee engagement to business performance. The concepts are well explained and presented. “

2. Drive: The Surprising Truth about What Motivates Us – Daniel Pink

Am citit-o şi e o introducere excelentă în subiectul motivaţiei. E o pledoarie pentru genul de motivaţii cu care lucrăm noi, în organizaţiile studenţeşti. E foarte fresh pe piaţă şi pentru noi poate fi un mare argument pentru felul în care învăţăm să facem lucrurile. Cred ca ideile din Drive pot fi foarte utile pentru a promova ceea ce am învăţat noi în organizaţii. Dupa ce am citit cartea am avut sentimentul că am avut cel mai mare noroc să îmi încep “viaţa organizaţională” într-o organizaţie de tineret bazată pe voluntariat. Cred că, în privinţa experienţei de a lucra în ele, organizaţiile de succes ale viitorilor în 10-20 de ani vor semna mai mult cu o organizaţie studenţească decât cu o organizaţie tipică actuală. Şi noi am face bine să învăţăm sa “vindem” ideile noastre şi competenţele de a le pune în practică.

3. Linchpin: Are You Indispensable? – Seth Godin

O recomand pentru că noi, HRiştii din organizaţii bazate pe voluntariat putem să îi inspirăm şi apoi să îi ajutăm pe ceilalţi să devină artişti, în sensul în care Seth Godin foloseşte cuvântul. Şi ne-ar prinde bine să ştim cum :). “It’s not what you do, it’s the way that you do it.”

——
A linchpin is somebody in an organization who is indispensable, who cannot be replaced—her role is just far too unique and valuable. In Purple Cow, Seth’s message was, “Everyone’s a marketer now.” In All Marketers Are Liars, his message was, “Everyone’s a storyteller now.” In Tribes, his message was, “Everyone’s a leader now.” And from Linchpin? “Everyone’s an artist now.”

An artist is somebody who does “emotional work.” Work that you put your heart and soul into. Work that matters. Work that you gladly sacrifice all other alternatives for. As a working artist and cartoonist myself, I know exactly what he means. It’s not what you do, it’s the way that you do it. The only people who have a hope of becoming linchpins in any organization, who have any hope of changing anything for the better in real terms, are those who have the capacity to do “emotional work” at a high level—to be true artists at whatever they set their minds on doing.
—–

“This is what the future of work (and the world) looks like. Actually, it’s already happening around you.”
-Tony Hsieh, CEO, Zappos.com

Join the discussion 4 Comments

Leave a Reply