În vara am avut întâlnirea strategică a echipelor HRemotion și New Media School. Am plecat spre Cosminele cu 3 obiective: să vedem ce avem de învățat din anul 2009-2010, să ducem la următorul nivel modelul de învățare în comunitățile de practici CROS și să pregătim strategia pentru anul următor. Asta se întâmpla pe la jumatatea lui iunie.

Am luat acolo trei decizii strategice importante:

1. Diferenţierea “Comunităţii HRemotion” de “Programul HRemotion
HRemotion este un program educaţional de un an şi în acelaşi timp o comunitate a tinerilor pasionaţi de resurse umane. Membrii Comunităţii HRemotion sunt ONGSişti care au trecut prin Programul HRemotion, au fost dedicaţi organizaţiei lor şi implicaţi în HRemotion. Membrii Comunităţii HRemotion sunt în continuare pasionaţi de domeniul resurselor umane, îşi doresc să contribuie la formarea noilor membrii ai Programului HRemotion şi în acelaşi timp sunt pregătiţi treacă la următorul nivel al dezvoltării lor. În urma unui proces de selecţie anul acesta s-au alăturat comunităţii HRemotion 17 tineri excepţionali, pasionaţi de resurse umane.

2. Selecţia participanţilor pentru Programul HRemotion
Învăţând din experienţa anului trecut, am hotărât să introducem un sistem de selecţie a participanţilor care să ne asigure că fiecare dintre ei îndeplineşte următoarele criterii:

  • > este dedicat organizaţiei sale;
  • > este pasionat de resurse umane;
  • > acordă importanţă dezvoltării sale şi are timp şi energie pentru a investi în activităţile din HRemotion;

Am trimis invitația către 22 de organizații studențești pentru programele HRemotion și New Media School. La HRemotion au urmat 36 de întâlniri individuale în care ne-am cunoscut unii pe alții. După prima rundă de recrutări avem 30 persoane în program, urmând ca la mijlocul lunii octombrie să finalizăm a doua rundă de recrutări.

3. CROS Camp
La sfârşitul lunii august şi începutul lui septembrie am organizat pentru prima dată CROS Camp, care ne-a depășit așteptările. A fost “AMAZING” şi ne-a ajutat să începem anul în forţă.

Asta a însemnat o vară aglomerată. La sfârșit de septembrie am dat startul întâlnirilor HRemotion și am avut și prima întâlnire a comunităţii. Anul acesta vom duce modelul de învățare în comunitățile de practici CROS, la următorul nivel, aşa cum l-am copt în întâlnirea strategică şi cum l-am tot cizelat peste vară.

Începem această nouă etapă în evoluţia HRemotion având alături de noi Fundaţia Dinu Patriciu ca sponsor principal şi partenerii educaţionali care ne-au fost aproape pe tot parcursul anului trecut: Achieve Global, Fundatia CODECS pentru Leadership, ITOL şi YourWay. Lor li se adaugă cei 13 coachi şi şcolile de coaching cărora le datorăm succesul programului pilot de coaching de anul trecut.

Anul acesta, învăţarea în comunităţile de practici CROS are două dimensiuni. Porneşte de la fiecare participant care este susţinut într-un proces individual şi personalizat de autocunoaştere, stabilire a obiectivelor, alegere a strategiilor de dezvoltare şi crearea unui mediu personal de învăţare. Pentru a susţine acest proces programul HRemotion pune la dispoziţie consiliere pentru autonomie în învăţare, un program de coaching şi un program de mentorat. Aceasta este dimensiunea personală.

Învăţarea este o interacţiune continuă între fiecare persoană şi oamenii din jurul său, aşa că a doua dimensiune a modelului nostru alternativ de educaţie este cea socială. Cultivăm o comunitate de practici în care membrii pun împreună expertiză, cunoaştere şi dorinţa de dezvoltare într-un proces de învăţare socială din care vor beneficia cu toţii găsind soluţii şi construind inovaţii pentru organizaţiile lor. Spaţiul social pe care îl creăm are atât o dimensiune reală cât şi una virtuală, acestea susţinându-se reciproc. Spațiul social este construit prin mai multe tipuri de experienţe de învăţare, care se integrează şi se completează una pe cealaltă:

  • > Întâlniri tematice de sharing;
  • > Traininguri;
  • > Cursuri 2.0;
  • > Întâlniri informale;
  • > Ateliere practice;
  • > Şcoala de vara – CROS Camp;
  • > Oportunităţi externe;
  • > Resurse de învăţare (cărţi, studii etc)

Platforma online pe care vor interacționa participanții este alcătuită din mai multe instrumente de comunicare şi colaborare:

  • > Google Group;
  • > Wiki & Google Docs;
  • > Google Calendar;
  • > Reţea de bloguri şi RSS Readere;
  • > Bookmarking social (delicious.com);
  • > Facebook & Twitter;
  • > Picasa, Youtube, Slideshare & Prezi, Doodle, Mindmeister;

Anul acesta ne vom concentra pe pilotarea noilor experienţele de învăţare: Consiliere pentru autonomie în învățare, Mentorat şi Cursurile 2.0 dar și să ducem la următorul nivel experienţele pe care le avem deja în program (Coaching, Întâlniri de schimb de experienţe, Întâlniri informale, Sistem de training, Facilitare online, Resurse de învăţare, Relaţii şi cultura comunităţii). Ne aşteaptă un an plin de inovaţii, obiective ambiţioase şi speranţe. Una dintre speranţele pentru anul viitor este să vă avem alături cât mai mult şi pe voi, cititorii blogului.

Join the discussion 2 Comments

Leave a Reply to Mihaela Cancel Reply