Weekendul acesta, CROS Learning House a găzduit 40 de membri ai comunităților NewMedia School și HRemotion. Timp de 2 zile, 8 ore pe zi – am gandit impreuna si am construit o platforma de management al invatarii.

Context

Comunitățile de practici NewMedia School și HRemotion se adresează tinerilor pasionați de comunicare și resurse umane. Programele oferite de aceste două comunități sunt construite plecând de la procesele de învățare CROS (vezi imaginea alăturată). Mai multe despre modelul CROS, puteti citi aici.

 

 

Procesul căruia noi îi spunem Managementul Învățării (a.k.a. Knowledge Management) este acel proces suport care integrează și valorizează toate experiențele de învățare ale comunității în mediul online.

Nevoia acestui eveniment a venit din practică. În fiecare an, echipele NewMediaSchool/HRemotion puneau la dispoziția comunităților un wiki frumos structurat, numai bun de folosit și de completat cu conținut valoros si un training pe integrarea mai multor instrumente  web 2.0 pentru învățare. Însă lecția ultimilor ani este că acest proces este incomplet. O platformă online, care să susțină nevoile de învățare, socializare și exprimare a unei comunități are nevoie sa fie gândită și implementată de comunitate.

Astfel a apărut Online Community Creation Kit – un eveniment de 2 zile, gândit pentru a facilita implicarea întregii comunități în procesul de design al platformei de management al învățării.

Sunt 3 principii care stau la baza designului oricărui produs, mai ales în mediul online, produs care cere interacțiune și implicare din partea unui utilizator. Produsul trebuie sa fie

  • folositor – să răspundă nevoilor utilizatorilor săi
  • accesibil – să fie ușor de folosit și accesat
  • desirabil – să placă

Aceste 3 principii le-am avut în minte când am creionat întreaga experiență.

De asemenea, când vorbim despre un produs, există 4 mari etape prin care procesul creativ trece, pentru a ajunge din faza de concepție în cea finală. Etapele pe care a fost construit întreg evenimentul, și întrebările pe care am încercat să le clarificăm împreună au fost:



  1. DISCOVER
    • ce probleme rezolvă platforma
    • ce obiective vrem să atingem
    • ce instrumente vrem sa folosim
  2. DEFINE
    • o structură optimă a informatiei (arhitectura informatiei)
    • cum lucram impreuna
    • cum arata scheletul platformei
  3. DESIGN
    • construirea unui “prototip”
    • specificatiile platformei
    • reprezentare vizuala
  4. DELIVER
    • implementare
    • livrarea unui produs finit 🙂
Experimentul din weekend a fost un succes :-). Întreaga comunitate a lucrat pentru a genera nevoi, pentru a găsi soluții, pentru a construi împreună acel instrument care să fie folositor, accesibil și plăcut. Am început un an nou, cu o platformă pe care o creștem împreună, care să ne faciliteze învățarea și interacțiunea în mediul online. Procesul nu este încheiat, acum suntem în curs de a finalizare a platformei, după care vom avea grijă împreună ca aceasta să crească – într-o etapă continuă – de SUPORT.
Fotografii din weekend:

Leave a Reply