CROS Media Lab. Din folie de aluminiu, câteva becuri economice şi un cadru de lemn, Andrei creează un reflector de contur pentru fotografii.
La staţia grafică, o mână agilă combină culori, forme, « layers » şi «brushes ».
Câteva camere mai încolo, o mână de oameni fac brainstorming de idei de campanii online şi măsoară ce fel de poză strânge mai multe like-uri pe Facebook.
La subsol – un trepied, o cameră, două replici şi câţiva ochi curioşi în jur. Se filmează câteva cadre dintr-un scurtmetraj.
La Mac-ul din holul verde, Elena răsfoieşte ultimele bloguri şi evenimente despre new media.
În camera creativă, găseşti creioane colorate, carioci şi refrene. Cristi tocmai desenează un creier în culorile curcubeului, în mijlocul unei hărţi despre educaţie.
La un laptop, cu căşti mari pe urechi, Cip taie şi combină cadre şi sunete pentru un clip publicitar.
Acasă la ea, Raluca pune cap la cap cele mai interesante idei din proiectul despre cei pe care i-a intervievat în ultima lună. Ştie că pe undeva pe acolo va găsi… povestea.
Nici unul din NMSiştii de mai sus nu ştie ce-o să iasă. Dar tututor ne plac experimentele.
Şi avem motive întemeiate:
- Noi zicem că până nu încerci ceva pe bune, nu înveţi pe bune.
- Întreg internetul e un mare experiment care, pentru noi, pasionaţii de new media, e adeseori indispensabil. Şi, mai ales, naşte mii de alte experimente pe care le putem face. 😀
- Ca să-ţi dai seama ce merge şi ce nu, trebuie să testezi.
- Toată viaţa e un experiment. Cu cât ai parte de mai multe, cu atât mai bine.
- Dacă greşim, ce poate să se-ntâmple ? A, da… Descoperim ceva nou !
- The true method of knowledge is experiment. (William Blake)
Aşa că, dacă:
- Te preocupă comunicarea autentică, făcută din ce în ce mai bine şi mai divers, mai ales în medii alternative;
- Îţi place să înveţi lucruri noi zi de zi;
- Îţi iei lecţii importante din mici « aha-uri » pe care le ai când faci ceva practic;
- Crezi că e util să înveţi în grupuri de lucru cu oameni pasionaţi de aceeaşi temă ca şi tine;
- Te mânâncă palma, talpa, gura sau mintea… deci eşti proactiv;
- Te găseşte Google în mai puţin de 0,005 secunde 🙂;
- Înveţi din încercări şi experimente;
- Ştii ce să ne recomanzi când te-ntrebăm de pasiunea ta (fie că e fotografia, multimedia, scrisul, PR-ul, grafica, social media sau tot ce se mai învârte în zona asta );
- Te roade curiozitatea şi îndrăzneşti să întrebi, să încerci, să cauţi;
- Eşti aproape mereu online, de multe ori pe reţele sociale, bloguri sau articole despre comunicare sau new media;
- Şi, foarte important, vrei să descoperi şi să înveţi mai multe despre comunicare experimentală şi autentică, în medii alternative…
… te aşteptăm să ni te alături în gaşca experimentaliştilor!
I like many different things you know so I’m probably going to experiment, and if I didn’t I’d be a little bit strange and boring and stiff and kind of dead, and I’m very not that. (Joss Stone)